تحلیل و بررسی سایت

آیا می خواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید؟
آیا می خواهید سایتتان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد؟
آیا کاربران خود را می شناسید و از علایق و سلایق آنها اطلاع دارید؟
چگونه این اطلاعات مفید را به دست آوریم و این اطلاعات برای فروش و یا جذب مخاطبان چه فایده ای دارد؟
همه این اطلاعات از طریق تحلیل و بررسی سایت توسط متخصصان با استفاده از ابزارهای گوناگون به دست می آید.

منظور از تحلیل و بررسی سایت چیست؟

وقتی سایتی تحلیل می شود، متخصصان با استفاده از ابزارهای مختلف سایت موجود را بررسی می کنند تا نقاط ضعف و قوت آن را به دست بیاورند و این اطلاعات در قالب یک سند مکتوب می شود. بعضی از اطلاعات به دست آمده شامل موارد زیر است:

  • تعداد بازدیدکنندگان سایت (روزانه-هفتگی و ماهانه) چند نفرند؟
  • بازدیدکنندگان از کدام شهر ها هستند؟
  • محبوب ترین صفحات سایت کدامند؟
  • مدت زمانی که کاربران سایت را مشاهده کرده اند چقدر است؟
  • کاربران از چه طریقی وارد سایت شده اند؟
  • کدام قسمت سایت بیشتر کلیک خورده است؟
  • چه تعداد سایت یا صفحه دیگر به محتوای شما لینک شده است؟
  • چند درصد از مشتریان شما مجددا از شما خرید کرده‌اند؟
  • چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما در نهایت تبدیل به مشتری شده اند؟
  • و ...
  • این اطلاعات به مدیر سایت کمک می کند تا با کاربران خود بیشتر آشنا شده و اطلاعات مورد نیاز و پرکاربرد آنها شناسایی و در دسترس آنها قرار دهد. همچنین با استفاده از این اطلاعات می توان مکانهای مهم صفحه و مورد توجه کاربران را برای استفاده موثرتر از تبلیغات و ... پیدا کرد و حتی با ایجاد مطالب محبوب کاربران، آنها را برای استفاده مجدد از سایت ترغیب کرد.