تحلیل سایت

آیا می‌خواهید بازدیدکنندگان خود را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید؟

آیا می‌خواهید سایتتان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد؟

آیا کاربران خود را می‌شناسید و از علایق و سلایق آن‌ها اطلاع دارید؟

چگونه این اطلاعات مفید را به دست آوریم و این اطلاعات برای فروش و یا جذب مخاطبان چه فایده‌ای دارد؟

همه این اطلاعات از طریق تحلیل و بررسی سایت توسط متخصصان با استفاده از ابزارهای گوناگون به دست می‌آید.

منظور از تحلیل و بررسی سایت چیست؟

وقتی سایتی تحلیل می‌شود، متخصصان با استفاده از ابزارهای مختلف سایت موجود را بررسی می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت آن را به دست بیاورند و این اطلاعات در قالب یک سند مکتوب می‌شود. بعضی از اطلاعات به دست آمده شامل موارد زیر است:

  • تعداد بازدیدکنندگان سایت (روزانه-هفتگی و ماهانه) چند نفرند؟
  • بازدیدکنندگان از کدام شهر‌ها هستند؟
  • محبوب‌ترین صفحات سایت کدامند؟
  • مدت زمانی که کاربران سایت را مشاهده کرده‌اند، چقدر است؟
  • کاربران از چه طریقی وارد سایت شده‌اند؟
  • کدام قسمت سایت بیشتر کلیک خورده است؟
  • چه تعداد سایت یا صفحه دیگر به محتوای شما لینک شده است؟
  • چند درصد از مشتریان شما مجدداً از شما خرید کرده‌اند؟
  • چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما در نهایت تبدیل به مشتری شده‌اند؟
  • و

این اطلاعات به مدیر سایت کمک می‌کند تا با کاربران خود بیشتر آشنا شده و اطلاعات مورد نیاز و پرکاربرد آن‌ها شناسایی و در دسترس آنها قرار دهد. همچنین با استفاده از این اطلاعات می‌توان مکانهای مهم صفحه و مورد توجه کاربران را برای استفاده مؤثرتر از تبلیغات و … پیدا کرد و حتی با ایجاد مطالب محبوب کاربران، آن‌ها را برای استفاده مجدد از سایت ترغیب کرد.