7 اقدام مهم قبل از انتشار محتوا

اقدامات قبل از انتشار محتوا- راهنمای تولید محتوا سایت

مقدمه

در بازاریابی محتوایی فقط نوشتن محتوای باکیفیت و مفید و کاربردی کافی نیست. قبل از زدن دکمه انتشار، کمی مکث کنید و مقاله خود را مرور کنید. برای به حداکثر رساندن بازدهی بازاریابی محتوایی، لازم است قبل از انتشار مقاله اقدامات مهمی را انجام دهید. این اقدامات خیلی ساده هستند ولی نتایج بزرگی را به همراه خواهند داشت. در صورتی که یکی از این نکات را به درستی رعایت نکنید مقاله شما به موفقیت چندانی دست نخواهد یافت و ممکن است به اندازه کافی مورد استقبال قرار نگیرد. در این مقاله به 7 اقدام مهمی که لازم است قبل از انتشار محتوا انجام دهید می‌پردازیم.

7 اقدام مهم قبل از انتشار محتوا

1. برای مقاله خود عنوان قدرتمند و جذابی بنویسید که حاوی کلمات کلیدی باشد

عنوان جذاب در مقاله

عنوان شما باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. باور کنید یا نه، عنوان مقاله از محتوای مقاله شما مهم‌تر است. اگر عنوان تا آنجا که ممکن است جذاب نباشد، افراد تمایلی به کلیک کردن بر روی مقاله شما و خواندن آن نخواهند داشت. نوشتن عناوین جذاب و قدرتمند تضمین می‌کند که افراد برای خواندن مقاله‌های شما کلیک می‌کنند.  برای داشتن یک عنوان جذاب می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

– در عنوان خود از عدد استفاده کنید (10 نکته طلایی تولید محتوا)

– از کلماتی مانند چگونه، چطور، چه زمانی، چرا استفاده کنید (تولید محتوا چگونه باعث افزایش فروش می‌شود؟)

– از نام افراد مشهور و متخصصین حوزه کاری خود استفاده کنید (نکات مهم در تجربه کاربری از نظر نورمن)

– از کلمات ترغیب کننده مانند “راز، ترفند، ساده، آسان، سریع، رایگان و …” استفاده کنید. (4 گام ساده برای ساختن یک پورتفولیو قوی)

با افزودن کلمات کلیدی به عنوان می‌توانید اطمینان داشته باشید که خزنده‌های موتورهای جستجو پست شما را نمایش می‌دهند. افزودن کلمات کلیدی مرتبط به عنوان، برای سئو شما مهم است.

2. مقاله خود را با اضافه کردن تیتر به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

بیشتر خوانندگان ابتدا مقاله را اسکن می‌کنند تا ببینند برای آن‌ها مناسب است یا خیر. در صورتی که موضوعاتی که مقاله شما به آن‌ها می‌پردازد کاملاً مشخص شده باشد، آن‌ها می‌توانند به راحتی تصمیم بگیرند که مقاله شما را بخوانند یا نه. پاراگراف‌بندی نکردن مقاله، اسکن را برای افراد دشوار می‌کند. انجام این کار برای دیده شدن مطالب مفید است.

3. با پرسیدن یک سؤال در انتهای مقاله مخاطب خود را به مشارکت تشویق کنید.

واکنش مخاطبان به مقاله شما از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی در حین خواندن مقاله سوالی در ذهن مخاطب شما ایجاد می‌شود ولی ترجیح می‌دهد آن را از شما نپرسد. افراد گاهی اوقات به “دعوت به عمل” احتیاج دارند. آن‌ها واقعاً می‌خواهند نظر بگذارند ، اما شاید خیلی تنبل باشند، یا شاید فقط نمی‌خواهند اولین کسی باشند که نظر می‌دهد. بنابراین شما باید با یک دعوت به اقدام مناسب آن‌ها را به انجام این کار تشویق کنید.

تشویق به مشارکت کاربر

4. خوانندگان را به خواندن مقاله‌های قبلی خود تشویق کنید.

انجام این کار چند دلیل دارد. شما می‌خواهید خوانندگان هنگام بازدید از سایت‌ شما مدت زمان بیشتری بمانند. برای کمک به دستیابی به این هدف، هر پست جدید باید به مقاله‌های مرتبطی که در گذشته منتشر کرده‌اید لینک شود. این امر همچنین به روشنگری بیشتر خوانندگان شما کمک می‌کند.

5. از تصاویر مناسب و سئو شده در مقاله خود استفاده کنید.

تصاویری که به مقاله خود اضافه می‌کنید، باید تکمیل‌کننده محتوا باشند؛ همچنین تصاویر باید متناسب با مخاطب، موضوع و شخصیت برند شما باشد. امروزه استفاده از محتوای تصویری فوق العاده مهم است؛ زیرا افراد وقت کمی را صرف خواندن کامل مقاله‌های طولانی می‌کنند. استفاده از تصاویر بصری به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات را سریع‌تر و راحت‌تر دریافت کنند. برای مثال استفاده از اینفوگرافیک‌ها یا تصاویر طنز مرتبط می‌تواند به فهم بهتر و سریع‌تر محتوا کمک کند.

اگر تصاویر را خودتان ساخته‌اید بهتر است به آن واترمارک اضافه کنید و در صورتی که آن‌ها را از سایت‌های دیگر بر‌داشته‌اید آن‌ها را به سایت مرجع لینک دهید.

شما همچنین باید تصاویر خود را درست مانند عنوان پست خود بهینه کنید؛ یعنی کلمات کلیدی را در توضیحات تصویر نیز بگنجانید. برای مثال بهتر است از تصویری با عنوان “.jpg آگاهی از برند” استفاده کنید تا یک عنوان غیرمرتبط مانند “IMG_201610.jpg”. همچنین مطمئن شوید که Alt Text یا متن جایگرین را در تصاویر خود قرار داده‌اید.

نکته دیگری که در بهینه کردن تصاویر باید به آن دقت کنید، حجم آن‌هاست. قبل از بارگذاری تصاویر در مقاله، حجم آن را با فتوشاپ یا افزونه‌های وردپرس کم کنید.

پیشنهاد: برای آشنایی بیشتر با نحوه بهینه‌سازی تصاویر، مقاله “بهینه سازی تصاویر برای سایت وردپرس” را مطالعه کنید.

6. موتورهای جستجو را عاشق مقاله خود کنید.

به یاد داشته باشید، شما برای خودتان نمی‌نویسید. شما می‌خواهید چیزی بنویسید که مردم دوست دارند بخوانند. به همین دلیل سئو مقاله ضروری است. اگر وبلاگ شما از طریق وردپرس اجرا می‌شود، پیشنهاد می‌کنم افزونه Yoast SEO را بر روی وبسایت خود نصب کنید.

موتور جستجو را عاشق خود کنید

برای آشنایی بیشتر با مفاهیم سئو به صورت تخصصی، مقالات سئو یوایکس نت را مطالعه کنید.

7. پیش نمایش و ویرایش نهایی را فراموش نکنید!

قبل از این‌که مقاله خود را منتشر کنید، آن را در حالت پیش نمایش قرار دهید و از دید یک کاربر آن را بخوانید و ببینید آیا هر آنچه که می‌خواهید از محتوای خود دریافت می‌کنید؟ سعی کنید مقاله خود را با صدای بلند بخوانید تا راحت‌تر متوجه اشتباهات نگارشی خود شوید.

دو نکته طلایی

  • کل محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اما دو پاراگراف اول باید بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد. اگر مقاله شما بتواند خوانندگان را درگیر خود کند، آن‌ها در صفحه شما باقی می‌مانند. اگر فکر می‌کنید دو پاراگراف اول قابل بهبود است، آن‌ را بهبود ببخشید.
  • تا حد ممکن مطالب خود را مختصر و دقیق بیان کنید. هیچ کس دوست ندارد یک مقاله طولانی 2 صفحه‌ای را بخواند که اطلاعات آن در چند سطر خلاصه می‌شود.

جمع‌بندی

امروزه در فضای رقابتی بازاریابی محتوایی تنها نوشتن محتوای با کیفیت تضمین‌کننده موفقیت شما نیست. قبل از انتشار مقاله خود، لازم است 7 نکته مهم را در نظر بگیرید:

  1. برای مقاله خود عنوان قدرتمند و جذابی بنویسید که حاوی کلمات کلیدی باشد.
  2. مقاله خود را با اضافه کردن تیتر به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید.
  3. با پرسیدن یک سؤال در انتهای مقاله مخاطب خود را به مشارکت تشویق کنید.
  4. خوانندگان را به خواندن مقاله‌های قبلی خود تشویق کنید.
  5. از تصاویر مناسب و سئو شده در مقاله خود استفاده کنید.
  6. موتورهای جستجو را عاشق مقاله خود کنید.
  7. پیش نمایش و ویرایش نهایی را فراموش نکنید!

با انجام همین اقدامات ساده قبل از انتشار محتوای خود می‌توانید احتمال موفقیت خود در بازاریابی محتوایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

شما قبل از انتشار محتوا بررسی چه مواردی را پیشنهاد می‌کنید؟

مقالات تیم UxNet به صورت تخصصی تهیه و منتشر شده است. انتشار مطلب تنها با ذکر منبع (UXNet) بلامانع است.

چقدر این مطلب برات مفید بود؟
4.9/5 (7)
از این مقاله خوشت اومد؟ برای دوستات بفرست:

Uxnetمشاهده نوشته ها

با یوایکس نت هم اطلاعاتت رو بالا ببر و هم کسب و کارت رو ارتقا بده

اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات




    × از من بپرس...