9 اقدام مهم پس از انتشار محتوا7 دقیقه

مقدمه

در مقاله ” مهم‌ترین اقدامات قبل از انتشار محتوا ” با 7 اقدام مهمی که لازم است قبل از انتشار محتوای خود انجام دهیم آشنا شدیم. اما آیا شما هم با وجود انجام تمامی این اقدامات، از انتشار محتوا خود نتیجه‌ای نمی‌گیرید و تعداد بازدید مقاله شما به اندازه‌ای که برای آن زحمت کشیده‌اید و برای آن وقت گذاشته‌اید نیست؟ به نظر شما چه عاملی باعث شده آن طور که باید از کار خود و انتشار مقاله‌هایی که برای آن‌ها وقت می‌گذارید نتیجه نگیرید؟ برای فهمیدن علت این مشکل لازم است ابتدا به این سؤال پاسخ دهید:

بعد از زدن دکمه “انتشار” چه کاری انجام می‌دهید؟

واقعیت این است که کار شما پس از نوشتن و انتشار یک محتوای جدید به پایان نمی‌رسد. لازم است پس از انتشار محتوا اقداماتی انجام دهید. این اقدامات هر چند کوچک هستند ولی نتایج بزرگی به بار می‌آورند و به دیده شدن بیشتر محتوای شما کمک می‌کنند. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا ارزش هر محتوایی را که منتشر می‌کنید، به حداکثر برسانید.

در واقع، شما باید فقط 20٪ از وقت خود را صرف نوشتن و 80٪ آن را صرف ترغیب افراد به خواندن آنچه که نوشته‌اید، کنید.

در ادامه مقاله با 9 اقدام حیاتی که پس از انتشار محتوای سایت باید انجام دهیم؛ آشنا خواهیم شد.

1. بازخوانی و بازنگری کنید

من مطمئن هستم که شما قبل از انتشار محتوای خود زمانی را به ویرایش آن اختصاص می‌دهید. اما باز هم ممکن است چیزی را از قلم انداخته باشید. به همین دلیل پس از انتشار مقاله باید دوباره آن را تصحیح و بازبینی کنید. پس یک بار دیگر مقاله خود را با صدای بلند بخوانید.

2. محتوای خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی و تمامی گروه‌های خود به اشتراک بگذارید

بلافاصله پس از انتشار محتوای خود، آن را در اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر، لینکدین و هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن فعال هستید به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه اجتماعی

شما ساعت‌ها وقت خود را برای نوشتن مقاله صرف کرده‌اید؛ پس باید چند دقیقه‌ای هم برای تبلیغ آن‌ها صرف کنید تا حداکثر بازدهی را داشته باشید.

3. اطلاعیه انتشار مقاله خود را به مشترکان ایمیل ارسال کنید

مشترکان ایمیلی شما وفادارترین مخاطبان شما هستند؛ زیرا آن‌ها با قرار دادن ایمیل خود در اختیار شما می‌خواهند از جدیدترین محتوایی که منتشر می‌کنید مطلع شوند.

بنابراین از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع دهید. با تنظیم خبرنامه‌های روزانه یا هفتگی می‌توانید این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

 همه افراد دوست دارند همه مقاله شما را در ایمیل خود داشته باشند؛ اما شما این کار را نکنید. چرا؟ چون وقتی مشترکان پست کامل را در صندوق ورودی خود دریافت می‌کنند، برای دریافت محتوا نیازی به بازدید از وبسایت شما ندارند. این کار ترافیکی به سمت سایت شما هدایت نمی‌کند و علاوه بر این، خوانندگان مقالات شما نمی‌توانند نظر خود را در همان زمان برای شما ارسال کنند و یا سؤال خود را بپرسند. همچنین آن‌ها نمی‌توانند پست‌های قبلی شما را بخوانند و میان صفحات سایتتان پیمایش کنند.

اگر هنوز لیست ایمیل مخاطبان خود را ندارید، باید فوراً یک لیست تهیه کنید. در مقاله “بهترین افزونه خبرنامه وردپرس” یادمی‌گیریم که چطور برای سایت وردپرس بهترین افزونه خبرنامه وردپرس را انتخاب کنیم.

4. از محبوب‌ترین مقالات قدیمی به مقاله جدید لینک دهید

اگر محتوای همیشه سبز زیادی منتشر می‌کنید که با گذشت زمان همچنان باعث جذب مخاطبان می‌شود، می‌توانید از این مقاله‌های قدیمی استفاده کنید تا مخاطبان خود را به سمت مقاله‌های جدید هدایت کنید. کافی است به محبوب‌ترین مقاله‌های خود برگردید و راهی برای پیوند دادن آن به مقاله‌ای که اخیراً منتشرکرده‌اید بیابید.

5. به تمامی نظرات مخاطبان خود پاسخ دهید.

پس از انتشار محتوای خود، پاسخگویی به تک تک نظرات ارسال شده را در اولویت قرار دهید. این کار باعث ایجاد ارتباط مثبتی با خوانندگان مقالات شما می‌شود و از آنجا که نظرات در گوگل قابل جستجو هستند، هرچه گفتگوی بیشتری در قسمت نظرات انجام شود، نتایج جستجوی شما بهتر خواهد بود.

همچنین هر چه تعداد نظرات بیشتر باشد، کاربران جدید بیشتر به اظهار نظر ترغیب می‌شوند.

6. از محتوای خود مجدداً در قالب‌های دیگر استفاده کنید

هرگز نباید مقاله‌ای منتشر و سپس آن را رها کنید. هر پستی که بیش از 800-1000 کلمه داشته باشد می‌تواند به راحتی در قالب‌های دیگر قرار گیرد. استفاده مجدد از پست‌ها و انتشار آن‌ها در قالب‌های مختلف، راهی بسیار هوشمندانه و کارآمد برای جذب مخاطبان جدید است!

چطور؟

  • 1- می‌توانید از آن برای یک ویدیو استفاده کنید
  • 2- یا آن را تقسیم کنید و در قالب پست‌های کوتاه از آن استفاده کنید
  • 3- قسمتی از آن را به یک پادکست تبدیل کنید
  • 4- آن‌ را درقالب یک فایل قابل دانلود بارگذاری کنید
  • 5- مجموعه‌ای از مقالات مرتبط را به یک کتاب الکترونیکی یا یک چک لیست تبدیل کنید.

انتشار محتوا در قالب های مختلف

7. مقاله خود را در بازه‌های زمانی متفاوت به اشتراک بگذارید.

اکثر افراد مقالات خود را فقط یک یا دو بار بلافاصله پس از انتشار آن به اشتراک می‌گذارند. در حالی که باید مقاله خود را در بازه‌های زمانی متفاوت به اشتراک بگذارید تا همه مخاطبان شما از آن بهره ببرند و شما حداکثر بازدهی را از آن داشته باشید.

8. با همکاران خود تعامل کنید.

با سایر تولیدکنندگان محتوا روابط محکم و سودمند برقرار کنید. اگر وقت خود را صرف خواندن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن محتوای دیگران کرده‌اید، پس احتمالاً روابط محکمی با دیگران در حوزه خود ایجاد خواهید کرد.

وقتی احساس کردید که یک محتوای قوی منتشر کرده‌اید، از دیگران درخواست کنید که مقاله شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر آن‌ها برای رابطه شما ارزش قائل باشند، خوشحال می‌شوند که محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

تعامل با همکاران در انتشار محتوا

اگر تازه کار خود را شروع کرده‌اید و نمی‌دانید با چه کسی باید ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از ابزاری مانند BuzzSumo برای دیدن اینکه چه کسی محتوای رقبای شما را به اشتراک گذاشته و همچنین پیدا کردن افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) در یک حوزه خاص استفاده کنید. کافیست به تب Influencers بروید و موضوع پست وبلاگ خود را جستجو کنید و لیستی از برترین اینفلوئنسرهایی را که محتوای مربوط به موضوع شما را به اشتراک می‌گذارند دریافت کنید.

البته BuzzSumo رایگان نیست و هزینه استفاده از خدمات آن 99 دلار در ماه است. اما شما می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به مدت 14 روز به صورت رایگان استفاده کنید.

هنگامی که لیست کاملی از اینفلوئنسرها را جمع آوری کردید، به آن‌ها بگویید که شما محتوایی دارید که ممکن است آن‌ها علاقه‌مند باشند آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

9. یک هفته بعد از انتشار مقاله خود بازدهی آن را بررسی کنید.

آخرین اقدام مهمی که بعد از انتشار محتوا خود باید انجام دهید، این است که اعداد و آمارها را زیر نظر داشته باشید. سایت خود را پس از مدتی تجزیه و تحلیل کنید. اطلاعاتی مانند تعداد بازدید از مقاله و مدت زمان حضور مخاطب در صفحه به شما کمک زیادی در زمان انتشار مقاله‌های بعدی خواهد کرد و شما می‌توانید از این اطلاعات برای تغییر استراتژی‌های به اشتراک‌گذاری محتوا در آینده استفاده کنید. اگر عملکرد پست خود را تجزیه و تحلیل نکنید، چگونه می‌توانید بفهمید کدام محتوا برای شما کارایی دارد و کدام یک کارایی لازم را ندارد؟ همچنین بررسی کنید که ورودی شما از کدام یک از کانال‌های تبلیغاتی بیشتر است.

جمع‌بندی

اگر شما هم یک تولید کننده محتوا هستید؛ باید بدانید که کار شما پس از نوشتن و انتشار یک مقاله جدید به پایان نمی‌رسد. شما باید فقط 20٪ از وقت خود را صرف نوشتن کنید و 80٪ آن را صرف ترغیب افراد به خواندن نوشته‌هایتان کنید. بنابراین لازم است اقدامات مهمی را پس از انتشار مقاله خود انجام دهید. این اقدامات عبارتند از:

  1. بازخوانی و بازنگری مقاله
  2. به اشتراک گذاری محتوا در تمام شبکه‌های اجتماعی و تمامی گروه‌های خود
  3. ارسال اطلاعیه انتشار مقاله به ایمیل مخاطبان
  4. لینک از محبوبترین مقالات قدیمی به مقاله جدید
  5. پاسخ به تمامی سؤالات نظرات مخاطبان
  6. استفاده مجدد از محتوای خود در قالب‌های دیگر
  7. به اشتراک گذاشتن مقاله در بازه‌های زمانی متفاوت
  8. تعامل با همکاران
  9. بررسی بازدهی مقاله یک هفته بعد از انتشار آن

با انجام این 9 گام بعد از انتشار محتوای خود، می‌توانید بازدهی آن را به حداکثر برسانید.

مقالات تیم UxNet به صورت تخصصی تهیه و منتشر شده است. انتشار مطلب تنها با ذکر منبع (UXNet) بلامانع است.

لطفاً به این مطلب رأی بدهید.
5/5 (4)
از این مقاله خوشت اومد؟ به اشتراگ بگذار:
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات