تجربه همان حس و برداشتی است که در انجام حتی ساده‌ترین اتفاقات، تصمیم‌ها و امور روزانه به دست می‌آوریم. در حقیقت همه ما کاربران، مصرف‌کنندگان و مشتریانی هستیم که تجربه برایمان ساخته می‌شود اما چه کسانی این تجربه را برای ما می‌سازند چه کسانی مسئول خوب بودن و یا تلخی یک تجربه را دارند؟
در دنیای امروز با رشد کسب و کارهای آنلاین که ارتباط مستقیم با تصمیمات آنی و سریع کاربران دارد و در حقیقت کاربر و یا مشتری قلب تپنده کسب‌و‌کار است موضوع چگونگی و کیفیت ساختن این تجربه پررنگ‌تر شده است تا جایی که صاحبان کسب کار این موضوع را یکی از ابزار های اصلی رسیدن به اهداف کسب‌و‌کار خود در نظر دارند. اما برای ساختن این تجربه خوب و هم‌راستا با اهداف کسب و کار، نیاز به داشتن دانش فراوان از شیوه‌های شناخت کاربران و نیازهای ایشان، هم‌راستا کردن نیازهای کاربر با اهداف کسب‌و‌کار، شیوه‌های پیاده‌سازی فرآیند‌ها تا ایجاد یک تجربه رضایت بخش برای کاربران و بسیاری از اطلاعات دیگر داریم، خوشبختانه امروزه در دنیای مدرن برای کسب این دانش هزاران هزار منبع از جمله کتاب و مقاله و مالتی‌مدیا ساخته شده است.
تیم یوایکس بوک با تکیه بر دانش و تجربه اعضای آن که همگی جزو پیشروان فعال در زمینه تجربه کاربری هستند سعی در توسعه و بومی سازی منابع تجربه کاربری دارند تا بتواند گامی بزرگ در کمک به کسب‌و‌کارها برای ساخت تجربه بهتر برای مخاطبانشان بردارد. در این راستا اقداماتی نظیر ترجمه و انتشار کتاب، انتشار مقالات، ویدیو و پادکست بر اساس تجربیات متخصصان بومی، ترجمه و انتشار انواع مالتی‌مدیا، برگزاری همایش‌ و هرآنچه بتواند گامی مثبت در بهبود تجربه کاربران بردارد را در برنامه کار خود قرار داده است.

سایت یوایکس بوک، تیمی متخصص در تهیه و تولید محتوا در زمینه تجربه کاربری است.
بخشی از مقاله‌های سایت در زمینه تولید محتوا به تیم یوایکس نت سپرده شده و همچنین ترجمه کتاب تجربه کاربری برای مبتدیان توسط برخی از اعضای تیم ترجمه شد.

آدرس سایت: uxbook.org

uxbook کتاب خانه تجربه کاربری